lördag 21 maj 2011

Gbg-varvet gick sådär...

1:51 kom jag i mål på. Allt var ju upplaggt för en bra tid. Jag hade inga krämpor, laddat ordentligt, vädret var perfekt. och så landar jag på en sån skittid. Jag får ta det som ett erfarenhetslopp helt enkelt. Det var mycket nytt som hände. I starten var det hopplöst att komma iväg, trångt som fan och ett jäkla zick-zackande. Höll ändå runt 5 första km och kände redan här att kraften inte riktigt fanns i benen men tänkte att det är nog bara lite tröghet. Sedan vid varje vattenpaus var det rena kaoset och jag förlorade en hel massa tid där. Efter ca 5 km så fick jag känningar i ljumsken men det var bara ömt så jag kan igentligen inte skylla på det men det var ändå något som hämmade min löpning. Jag hade fanimej bara negativa tankar hela loppet plus att mina hörlurar inte satt fast ordentligt utan hoppade ur helatiden så jag var tvungen att springa utan musik också....fan fan fan jag hatar Göteborgsvarvet. Det kändes som det lutade lätt uppåt hela tiden. Djävla skitlopp. Nu ska jag träna dubbelt så mycket, bryta ihop och nästa år ska det djävla loppet få. OERHÖRT besviken idag. Ska gräma mig ikväll och ta nya tag i morgon.
ps Tror att Kungsbackaloppet gjorde att jag fick upp förhopningarna. Förmodligen är jag fan inte bättre än 1:51.

1 kommentar:

  1. Trist att det inte gick som planerat. Det finns inte så mycket att säga egentligen. Inte när man just missat det man siktat efter. Men det kommer nya lopp. Kanske är du inte bättre än 1:51 men å andra sidan, du kände att mycket tid försvann och att springa utan musik är inte det trevligaste. Då kommer de negativa tankarna lätt. Antagligen är du bättre än så, hade du haft en bra känsla och sprungit så att du fått blodsmak när du var på upploppet och ändå landat på 1:51 så hade du kanske bara varit så bra. Men som sagt omständigheterna gör ju en hel del. Och revanschlusta kan ju göra en hel del för motivationen.
    Men du har helt rätt i att det spelas skitfotboll i göteborg.

    SvaraRadera