tisdag 17 maj 2011

Formtest

Formen känns oförskämt bra. Kutade runt 4 km på 18 min enkelt idag. Känns som det bara kan bli bakslag from nu. Försöker göra allt i min makt nu för att undvika sjukdomar,krämpor och annan skit som kan drabba en. Läste i nya Runner World om att hur kroppen bygger upp musklerna igen spec. när man tar en lugn vecka samt att detta ofta medför att manfår lite nya krämpor som kroppen nu försöker laga. Hoppas så är fallet med min höft,nu när läget är helt ok med ljumsken. VÄLDIGT mycket tid går åt att tänka på loppet just nu. Det jag brottas mest med är om jag ska våga ta rygg på 1:40 haren som ska starta i team silvergruppen eller om jag ska köra ursprungsplanen att komma under 1:45. Det skulle kännas för jävligt om jag hade mer ork kvar i kroppen och landade på 1:45. Dessutom finns ju faktiskt möjligheten att det blir trångt,varmt och att jag inte alls klara ens 1:45 utan hamnar någonstant runt 1:50.....(hemska tanke)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar