fredag 6 maj 2011

Dessa jäkla batterier.....

Dagens pass kunde börjat bättre. Konstaterade att jag glömt ladda min kära Garmin så jag fick snabbt ändra planen från att köra intervall till vanligt distans. Ok det är nog ok,,, kan ju va skönt att köra utan klockan ibland intalade jag mig, jag har ju ialla fall en helt ny spellista i I-poden att lyssna på. NOT!! När jag satte igång den så svarade den snällt att batterinivån var låg....Ingen musik, ingen gps, kände mig väldigt naken när jag drog iväg på 8,2 km rundan. Det kändes helt ok och jag höll nog ca 5:30 tempo när jag efter 2 km kommer ikapp en 50+ gubbe och springer med lätthet förbi honom, då hakar han på och lägger sig precis i ryggen på mig,,,va i helv,....jag ökar lite till och gubben hänger fortfarande med. Detta pågår i ca 1,5 km tills vi kommer ut i riktig terräng med en liten backe med stenar,rötter och annan skit. Här sätter jag in nådastöten, hoppar som rena indianen över stenar och grus, smäller i knäna så det sjunger om det men det skiter jag i just då, nu gäller det att vinna!!! Det gjorde jag, han lämnade in efter den backen :D....tänkte jag skulle tacka honom för en skön farthöjning i rena spurtfarten men tyvärr var han inte vid gården när jag sprungit färdigt.
Nu efter ca 3h så känns allt riktigt bra. Inte kännt av ljumsken alls och knäna känns tom bättre. Fan va gött nu ska här tränas som fanken hela helgen så jag säkert tränat sönder mig på Måndag. Då får ni höra mitt skadegnäll igen. I morgon blir det morgonjogg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar