söndag 17 april 2011

Under 1:45 med optimala förutsättningar.

Funderat lite på loppet och kan konstatera att jag var 1min och 27 sec från sub 1:45. Det borde inte vara några problem att klara Sub 1:45 om förutsättningarna bara vore optimala. Vad behövs då för att kapa tiden med 1,5 min. ? Nästa gång ska jag ha något annat än dextrosol med mig, något riktigt ätbart bör det nog vara. Kolydratladda lite mer än jag gjorde denna gången, finns nog lite mer att ladda med tror jag. Träna fram/baksida lår någon gång i veckan på gymmet. Köpa kompressionsstrumpor samt kalsonger i funktionsmatrial eller kallingar som är bra för ömma ljumskar.
Gör jag ovanstående så borde ialla fall sub 1:45 vara som i en liten ask. Det enda jag är lite orolig för är att det var en engångshändelse i Lördags, att det var en sån där dag då precis allt klaffade och att jag igentligen är 5 min sämre.

1 kommentar:

  1. Tycker sub100 låter bra, har iofs aldrig sprungit Gbg-varvet men det sägs vara lurigt att sätta PB där.
    Skön inställning du har förresten! Hade själv ungefär samma PB som dig på halvmaran när jag fick för mig att satsa på sub40 på milen, det tog ungefär 11 månader med seriös (3-4 d/v) men inte manisk träning.

    SvaraRadera