torsdag 7 april 2011

Intervaller

5x1000m med 1 minuts vila gick som en dans. Vet inte riktigt vilken fart jag höll men det var ca 4-4:30 i genomsnitt. Hade inte ställt in pulsklockan och det var lite kort om tid så jag körde bara på. Vill bara springa hela tiden. Känns helt tokigt. Tänker mer på träning än på sex.....hjärnan har slått över totalt verkar det som :D
Sitter och funderar på om jag ska köra ännu mer tempo,intervaller mm eller om jag ska köra mera mängd.....inte en aning om vilket som är bäst så är 6 veckor innan loppet men förmodligen blir det det upplägget jag tänkt från början. Följa 1:40 schemat slaviskt och köra lite lätt och ev någon fartlek under de dagarna som det är ledigt. I vilket fall som helst så tror jag att det räcker med en vilodag i veckan. Det är ju faktiskt inte så att jag tränar som nån elit utan på motionsnivå och då känns det helt bortkastat med en massa vilodagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar