fredag 15 april 2011

Fan vad alla sprínger fort

Konstigt detta...äntligen fungerar det att blogga igen. Anting var det bloggsidan eller så var det Internet explorer 9 som sket sig. Nog om tekniska fel och in på viktigare saker.
Just nu känns det som att överallt man läser så springer alla så himmla fort. "4:30 i lugn tempo idag" "återhämtningsjogg i 4:20" temp. FAN man blir ju förbannad och har lusst att slå någon. 4:20 är intervalltempo för en annan. Man tappar självförtroendet av alla snabba gaseller.
En dag ska jag också springa i de hastigeterna men det är nog en längre plan förmodar jag. Vet inte hur lång tid det kan ta att nå 40 min på milen men med mina förutsättningar borde jag kunna nå det på 1års träning till tycker man.
Läste om någon kille som skulle från soffpotatis till gbg-varvet nå 1:20 på 5 veckor. Blev av någon anledning oerhört provocerad av detta. Killen hade gjort 53 på milen den 10:e april. Hade bara lusst att skrika "GLÖM DET DIN DUMMA DJÄVEL finns inte en chans i världen att du klarar det. Nu har jag sannsat mig lite och jag tycker fortfarande det är ett djävla dumt mål att ens försöka på men alla är vi olika skapta. Det kanske rinner blod från Paavo Nuurmi i killens ådror så han kan få en hyffsad tid ändå men 1:20 är ju nästan elit...djävla idiot....nu blev jag irriterad igen :D

Inte direkt någon optimal uppladdning detta inför Kungsbackaloppet men imorgon ska jag spränga alla gränser och springa på 1:15 *ler*

5 kommentarer:

  1. Alla springer inte fort ;)

    SvaraRadera
  2. Nej som sagt. Alla springer inte fort. Och i mina ögon är du en av de som gör det. =)
    Men det är ju en del skillnad i hur länge du tränat och hur länge jag har gjort det. Sen är ju vikten och grundförutsättningarna saker som gör sitt. Men visst blir man provocerad av personer som tycker att 4:30 är ett lugnt tempo.

    SvaraRadera
  3. Björn - Det var roligt att du tycker jag springer fort. Själv anser jag nog att det går ganska långsamt. Allt beror ju naturligtvis vad man jämför med. Det är ju som du säger skillnad på vad man hari bagaget från början.Jag gick ner ca 10 kg när jag började jogga. Det var det som sporrade mig att fortsätta. Nu är det mer tiden som motiverar än vikten

    SvaraRadera
  4. Hmm, kan det vara mig du syftade på om den som försöker klara 1.20 på ett halvmara? För det kan väl inte finnas en till idiot som mig? ;) Har faktiskt satt upp hela 10 veckor att klara det det på. Så då borde det väl inte vara några problem? ;) Skoj man väcker lite känslor iaf! Och om du läser och din reaktion blir "jävla idiot" så skriv det, alla reaktioner är välkomna :D
    Lycka till på GBG-varvet!

    SvaraRadera
  5. Kanske var det du...jag vet inte.Jag kommer inte in på din profil....jag blev bara oerhört provocerad.
    Tror nog att även om du har 10 veckor på dig så har du inte en chans att klara det tyvärr. Att ha mål är ju naturligtvis skitbra men att ha mål som är overkliga blir bara negativt........ska leta upp dig och skriva på din blogg istället :D

    SvaraRadera