måndag 25 april 2011

3,5v kvar till varvet.

Nu är det 3,5 veckor kvar till Göteborgsvarvet. Jag börjar få smått panik då krämpor,dålig fart, och allmänt dålig form gör att jag inte vet hur jag ska lägga upp träningen tills loppet går av staplen. Känns som jag måste vila knäna lite, samtidigt som jag behöver köra ännu mer fartträning för att få upp speeden men detta kommer garanterat medföra att jag får ännu mer ont. PANIK är rätta ordet.
Jag vet ju att det bästa vore att lugn och ro träna lätt och låta knäna friskna till men då kommer jag inte ha en chans att gå under 1:45 vilket är målet.
Jag har dessutom superpanik över flytten och resa till Turkiet som bägge delarna ska ordnas veckan efter GBG-varvet. Jag kommer bli nervvrak och knapra valium och springa som en snigel......fy fan vilket självförtroende jag har just nu känner jag....

1 kommentar:

  1. Nu är det ju lättare sagt än gjort. Men jag hade med de förutsättningar du beskriver taggat ner förväntningarna inför varvet. Att träna ikapp ökar risken för skador och att träna ikapp bärandes på ett gäng skavanker är inte att rekommendera.
    För att ge mig en chans med 3,5 veckor kvar skulle jag kört 3 pass per vecka, alltså rejält med vila mellan passen. Och i 2,5 veckor ha fokus på två saker: att springa snäppet snabbare än tänkt tävlingsfart och tuffa backpass.

    SvaraRadera