tisdag 29 mars 2011

Orkade inte intervallerna fullt ut.

Intervaller stod på schemat idag. 3x2km(9:00 min). Med andra ord så skulle det gå i 4:30 fart. Jag åkte ner till Friskis och tänkte ge det en match. Klarade första 2 minutaren men kände att detta kommer nog bli lite väl jobbigt. När jag kört 1,5km på andra repetitionen så hoppade jag av bandet och vilade i de 3 minuterna man skulle vila och hoppade på igen i ytterligare 1,5 km. Jag klarade det nästan och känner mig faktiskt ganska nöjd ändå. Frågan är bara om jag skulle sänkt farten och klarat hela distansen eller om jag skulle kortat ner distansen och kört 4:30 hela vägen. Nu blev det ju varken hackat eller malet men skit i det. Jag kan bocka av ytterligare ett intervallpass.

ps lyckades få hela familjen att gå med på utmaningen 100 armhävningar på 6 veckor igår. Alla gjorde så många de orkade igår så nu vet vi vilken tabell vi ska köra efter. Börjar idag, ska bli kul och se om de orkar fullfölja. Det hade varit kul om någon mer i familjen hade pushat lite...inte bara jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar