tisdag 29 mars 2011

Ett riktigt skitpass..

För första gången så körde jag 2 pass idag. Intervallträningen gick helt ok men kvällspasset var uruselt. Började med att det var slaskigt och blött i Kype där jag började springa. Efter ca 2 km sket jag i det och åkte till mitt kära Kransmossen iställetoch avverkade 5 km i makligt tempo men med full fart förde 2 stora backarna. Kändes som det var mycket nära att jag sträckte mig eller liknande.Kroppen riktigt skrek åt mig att sluta springa ditt dumhuvud och gå sista biten. Jag gjorde naturligtvis inte som kroppen sa men saktade ner farten och tog sista kilometern som nerjogg. I morgon ska jag springa 10 km fortare än någonsin. Jag måste hålla minst 5:18 tempo för att komma under 53 min som är målet enligt 1:40 schemat.
Var och köpte 1 liter rödbetsjuice idag, får nog tippa i mig ett par dl i morgon för att klara detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar