torsdag 31 mars 2011

10 km Under 50 minuter!!!! Tjohoooo!!!

Igår satte jag ett nytt snyggt PB genom att springa 10 km på 49:39. Jag är så himla nöjd idag att det inte går att beskriva. Dagen började annars int så bra. hade bestämmt att jag skulle försöka springa på 53 min enligt 1:40 schemat men jag kom inte iväg förrän vid 18 tiden pga att föräldrarna till en av pojkens kompisar kom sent och hämtade honom. Så jag var lite sur när jag drog iväg. 1:a km var jobbig jag hade bara värmt upp i ca 2-300 m innan jag drog på i 5:20 tempo. 2:a km var ännu jobbigare för då kom backarna i  slingan jag brukar springa. men sen släppte det och jag kändes lättare och lättare. Tankarna började komma vid 5 km att kanske klarar jag en bättre tid än 53 min.....så jag bestämde mig för att springa 6 varv runt träningsområdet på flack gångbana istället för att dra ut ett varv till med branta backar. Kändes inte jobbigt alls att ligga på 5:00 fart när det inte lutar uppåt nånting så det gick nästan av sig själv. Det finns nog ca 2 minuter till att klämma ur kroppen under optimala förutsättningar. Sen har jag ju ingen aning om hur mycket det gör att tävla men någon minut till borde det ju göra så SUB45 finns där i närheten.

Fan va snabb jag är :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar