måndag 21 februari 2011

10 av 14 dagar

Nu går löpningen som på räls. Lite för korta sträckor dock men att springa på löparband är riktigt tråkigt så det är bara att härda ut tills det blir lite varmare. Kända att nu måste kroppen tåla lite mer belastning då jag ta mig tusan joggat i stort sett varenda dag, så jag satte uret på 5:30 och bestämde mig för att detta ska bara gå i 5 km. Efter 4 km var pulsen knappt uppe på 170 vilket är inte spec ansträngade puls för mig så sista km körde jag på 5:00 och då blev det naturligtvis jobbigt men jag körde 5 km på 27:20 vilket var ungefär vad jag ville landa på. Nästa test blir att köra 10 km på 5:30 fart. Känns faktiskt som jag skulle kunna klara det med tanke på att jag nästan höll det tempot i Fredags och då var det 1,5 km jogging i snö samt en djävulsk backe på 700 m inblandat, så på flack bana borde det gå.
Intressant med hur kroppen svarar på träning helt olika, olika gånger man är ute. För 1 vecka sedan kändes det som jag stod helt still och att träningen inte gjort ett dyft medans det känns tvärtom idag efter att man genomfört ett bra pass. Ska nog inte grotta in mig i det utan bara konstatera att ibland har man dåliga och ibland bra dagar helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar