söndag 2 januari 2011

2.1 mil för första gången.

Sprang en halvmara igår för första gången. Jag hade ingen ambition att springa fort utan försökte hålla 165 i puls hela vägen. (prattempo) Det funkade bra fram till 1,7 mil sedan tog det tvärstopp i benen. Jag blev helt stum, kände mig verkligen som en gammal farbror med rullator när jag försökte ta mig fram. Sista 4 km gick på 7-8min/km. Idag har jag träningsverk som attan i lår och ljumskar. Kunde inte gå i trappan i morse utan att det smärtade ordentligt. Börjar förstå nu vad som menas med att man måste "ha många mil i benen". Helt klart har jag för dåligt med muskler för att klara av 2.1 mil just nu. Ska försöka varva lite styrketräning med mycket löpträning framöver så kanske inte benen stumnar lika lätt. Förhoppningsvis är det bara en vanesak. Konditionsmässigt var det inga som helst problem. Kände mig knappt anfådd när jag kom hem, bara totalt slut i musklerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar