fredag 10 december 2010

Lugna pass.

Har nu blivit av med knäproblemen och tänkte sattsa mycket på långa men långsamma pass. Svårt att hålla igen när man känner att kroppen svarar och att det finns så mycket mer energi att få ut.  Tänkte jag skulle gå på Marathons 16 veckors program för halv-mara. Då har jag ju ialla fall ca 2 månader på mig att slipa formen så möjligheten att gå under 1:50 fortfarande finns. Just nu känns 1:50 som en helt omöjlig tid men förhoppningsvis ska 6 mån av träning göra att tiderna kan gå ner i den takten. Testade för ett tag sedan att ligga på 5:27/km på löparband och det var alldeles för snabbt för mig. Orkade 4 km och med lite vilja hade jag nog orkat 1 km till men sen hade det varit kört. Blir helt frustrerad när jag läser på jogg.se om folk som tycker 5 min/km är lugnt tempo och de har svårt att hålla så långsam fart. 5 min/km är ju rena raketfarten.!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar