söndag 21 november 2010

10 km på jobbet igen..

I fredags kände jag mig riktigt i slag. Sprang återigen med robert från jobbet och vi triggade varandra att springa på. i Sista backen gjorde jag ett litet ryck och fick direkt 10 m sen släppte jag det inte. Kostade dock otroligt mycket kraft att rycka i backen så jag hade säkert tjänat på att bibehålla farten istället. Nu kom jag fram ca 10 sec före med ny dokumenterad PB på 57:58 på 10 km. Det visade ialla fall att förra veckan inte var en tillfällighet. Jag hade varit ute på torsdagen innan och sprungit 9 km så jag var lite sum i början och ahde tänkt att ta det lugnt men det är inte lätt att göra det när man springer mot någon som man vet är jämn eller tom lite bättre än en annan. Gött att få ner PB tiden på pränt ialla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar