tisdag 26 oktober 2010

14 Km till Sjöbo

Sprang för andra gången upp till Långestensbacken på Sjöbo igår. Tog en liten annan väg så det blev lite längre än förra gången. Hade ingen bra dag. Började med att byxor och tröja låg blöta i tvättmaskinen. Ipoden hade jag tvättat dagen innan och när jag skulle se om den fortfarande fungerade så hade jag naturligtvis inte stängt av den så det var ju helkört. Det blev underställ och vanliga långa tights istället. Det positiva var att jag köpte en löparmössa och handskar som var jättebra att springa med. Jag sprang med samma puls som första gången och även om allt kändes pest så gick det ialla fall 4 min fortare än första gången. Nu får det bli paus idag och sen på det igen i morgon.

Här är en annan utmaning som jag funderar på: 100 armhävningar på 6 veckor.
http://hundredpushups.com/index.html

Blir en fin Julklapp. Hoppa upp på Julafton och köra 100 armhävningar :D

1 kommentar:

  1. Hej, jag kom hit genom jogg - jag får gratulera till dom där 8 kilon på så kort tid. När det gäller löpningen så går det undan i utvecklingen, håll bara koll på att du får tillräcklig återhämtning. Jag själv var fruktansvärt dålig på att ta viloperioder när jag började springa, ont skulle med ont fördrivas, och sen var det ju så häftigt när man blev snabbare och uthålligare i stort sett varje vecka.

    Med tiden samlades allt stryk i kroppen och det var bara att ta det lugnt och börja om från början igen. Både en, två och tre gånger. Man lär sig aldrig.

    Men ändå, man ska göra det man tycker är kul eller har lust för. Lycka till med fotäventyren och vikten.

    100 armisar är en kul utmaning.

    SvaraRadera