torsdag 28 oktober 2010

100 Armhävningar

Började med att göra testet för 100 armhävningar på 6 veckor. Jag klarade 14 st :(, inte precis HE-MAN över det resultatet. Nu blir det Tis, Tors och Lördag enligt schemat på http://www.100armhavningar.se/
Var även ute och sprang 5 km igår. Som vanligt tänkte jag att idag ska jag ta det lugnt men det blev allt annat än lugnt. Värmde upp 1 km och sen kändes benen pigga så jag löpte på i bra fart sen när jag märkte att detta kan bli bra tid så ökade jag mer men maxxade inte ändå. Det slutade med 5 sec under bästa tiden någonsin. Kändes som jag kunde få ner det kanske 30 sec till. Skönt att träningen ger lite reultat. Nu blir man ju motiverad att springa ännu mer. Tyvärr blir det nog inget med det idag då jag ska på föreläsning kl 18:00 så det får bli en tvingad vilodag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar